Sumber & Sumber Foto: Instagram Memey Suhaiza & Instagram Norman Hakim

Tengahari semalam pelakon yang juga hos Mingguan Wanita Talkshow, Norman Hakim telah berkongsi kisah duka menerusi entri Instagram tentang kehilangan doktor yang paling disayanginya dan keluarga yang bernama Zarina Bibi.

Masakan tidak, Dr Zarina dianggap sebagai doktor kesayangan kerana banyak menabur budi terhadap keluarganya.

Lebih menyedihkan Norman Dr Zarina merupakan figura hebat yang bertanggungjawab menyambut kelahiran enam orang anaknya.

Umpama Mak Sendiri

“Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un
(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

“AL-FATIHAH buat Allahyarhamah DR.ZARINA BIBI yang telah kembali ke rahmatullah…

IKLAN

Doktor yg menyambut kelahiran dari anak pertama saya Mohamed Danish Hakim hinggalah ke Mikayla Delisha Hakim.Doktor yang saya anggap dah mcm ibu saya sendiri.Doktor yang mengajar saya untuk buat air selusuh sendiri untuk diberi minum kepada ibu2 yg melahirkan anak2 saya sebab air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal katanya

Saya paling banyak terkesan atas ‘pemergian’ Dr.Zarina.Dia sentiasa ada untuk saya tak kira masa tiap kali saya perlukan dia bagi pihak ibu2 kpd anak2 saya dan juga tiap kali anak2 tak sihat dan sebagainya.Banyak ilmu jasmani seiring rohani yg dikongsikan terutama dalam mendidik dan membesarkan anak2

Kali terakhir berjumpa dalam pertengahan bulan Februari 2020 untuk suntikan Mikayla utk usia 18 bulan,maknanya yg terakhir utk Mikayla.Masa tu Doktor Zarina sebak & nangis cakap “lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?” Saya sambut dgn nada gurau “In shaa Allah lepas ni next anak kita jumpa lagi Doktor”
Tapi bila dia dah takde,baru kita dapat nilai kata2 terakhir dia dlm nada sebak tu mmg benar2 petanda yg dia nak tinggalkan kita.Allahu sedih sgt2 rasa ni,dada saya berombak hening & hiba tiap kali teringatkan momen dari dia sambut kelahiran anak saya yg pertama sampai la yg ke-6

Setiap kali jumpa,setiap kali tu bila saya nak bagi duit mcm buat pada mak sendiri,dia akan tolak & tak nak terima.Tapi bila saya cakap terimalah umpama dari seorang anak,dgn berat hati dia terima dan terus angkat tangan ke langit mendoakan saya dan keluarga

Terima kasih untuk segala jasa Doktor buat saya seisi keluarga.Pada ketika ni,saya sangat2 rindukan DoktorBesar sgt jasa & pengorbanan Doktor pada saya.Saya harap sangat2 kita dapat jumpa lagi kat dunia yg lagi satu selepas ni.Semoga Roh Doktor ditempatkan dikalangan para Syuhada
Kawan2…mohon sedekahkan Al-Fatihah buat Dr.Zarina Bibi semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…AL-FATIHAH️”

“Semua Anak Saya Lahir Dr Zarina Yang Sambut” Memey Suhaiza

“Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un
(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)

Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”
Assalammualaikum…
sy mulakan update pagi ni dgn berita ni…
Doktor kesayangan saya dah meninggal..
Semua anak sy Arwah Dr Zarina yg sambut,
Yg jaga setiap condition sepanjang sy pregnant..
suami sanggup follow hospital mana pun yg Dr Zarina bertugas…
Sbb dah rasa selesa dijaga kita mcm anak
Mengenalinya seorang yg sgt baik, sentiasa lemah lembut, tenang selalu…
Apa pun masalah dlm labour room Dr Zarina sentiasa tenang… buat kita rasa sentiasa selesa ,tak risau…
Allah lebih sayangkan Arwah..
Salam takziah buat keluarga Doktor
Semoga roh ditempatkan dikalangan orang beriman…

Ramai juga yg kenal dgn Dr Zarina Bibi kan…?
Sama2 kita sedekah kan doa utk arwah ye…Al-fatihah

Miliki Peribadi Yang Baik

Memey turut mendedahkan Dr. Zarina memiliki kepribadian yan sangat baik dan sentiasa membantunya sepanjang proses bersalin anak-anaknya.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan salam takziah dari kami di Mingguan Wanita.

Sumber & Sumber Foto: Instagram Memey Suhaiza & Instagram Norman Hakim
Bagi mendapatkan lebih banyak kisah menarik sila ke Instagram: https://www.instagram.com/mingguanwanita/