Ramai wanita yang memang suka kumpul dan pakai barang kemas sebagai perhiasan.Jika ada bajet lebih, beli barang kemas baru.Kalau takde bajet pakai je yang sedia ada.Namun barang kemas lama, terutama yang dipakai setiap hari akan kelihatan tak berkilat dan tak berseri.

Bila dah nampak kusam, ramai yang suka cuci di kedai untuk kembalikan serinya. Sebenarnya ada petua jimat dan cara semulajadi untuk cuci barang kemas ni agar nampak berkilat macam baru dibeli. Paling penting selamat, berkesan dan tanpa bahan kimia, dengan hanya menggunakan beberapa bungkus uncang teh.

Boleh rujuk perkongsian tip daripada Anis KakNik sebagai panduan.

“Pengumpul barangan kemas lepas ni dah tak payah susah-susah nak pergi kedai cuci. Boleh cuci sendiri saja, kos cuci pon tak perlu.Cara cuci emas selamat dan berkesan, tanpa bahan kimia”.

Bahan-Bahan Diperlukan:

2,3 uncang teh
Berus Gigi
Air Suam

Cara Membuat:

1. Rendam teh 2, 3 uncang dalam air suam.

IKLAN

2. Rendam barang kemas kira-kira 30 min atau lebih.

3. Gosok dengan berus gigi terpakai, berus gigi baru pun boleh.

4. Bilas bersih dengan air barang kemas tersebut.

Siap! Selamat Mencuba.

Baca Lagi Di Sini:
Cuci Barang Kemas Rendam Dalam Teh Pekat, Berkilat Macam Baru Beli!

MW: Semoga perkongsian ini bermanfaat buat rujukan mak-mak yang nak cuci barang kemas. Cara semulajadi yang jimat kos, jadikan emas kembali bersih bersinar dan berkilau macam baru beli.

Sumber: Anis KakNik